Studenții specializării Teologie Ortodoxă Asistență Socială din cadrul Facultății de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iași – UAIC, coordonați de maica lect. univ. dr. Polixenia Nistor, au demarat activitatea de predare a orei de asistență socială în școală. Proiectul se înscrie în activitățile de promovare a profesiei de asistent social în societatea contemporană, profesie pe care cei mai mulți dintre studenții facultății de teologie se pregătesc să o îmbrățișeze.
Primele șapte ore de asistență socială au fost livrate la Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga” din Negrești, urmate de ora de asistență socială derulată la Seminarul Teologic Liceal „Episcop Melchisedec” de la Roman. Mulțumim din suflet conducerii Liceului Tehnologic „Nicolae Iorga” din Negrești, și în mod special, directorului Matei Gabriel, profesoarelor de Religie Pandele Daniela și Covaci Elena, profesoarelor de Limba și literatura română Toderiță Cecilia și Luchian Dița pentru generozitatea și bunavoința cu care ne-au înconjurat, precum și minunaților elevi ai claselor a XII-a H, a XII-a I, a XII-a E, a XI-a G, a XI-a C, a XII-a C și a XII-a A pentru deschidere și cooperare, pentru răspunsurile profunde oferite și, nu în ultimul rând, pentru căldura sufletească. Mulțumim părintelui Ionuț Amărinii, directorul Seminarului Teologic Liceal „Episcop Melchisedec” de la Roman, tuturor cadrelor didactice din această instituție pentru primirea călduroasă, pentru timpul oferit și pentru atenția acordată, dar și elevilor care au participat în mod activ la derularea acestei reușite activități. A fost o experiență plină de învățăminte, educativă, clarificatoare, atrăgătoare și pe care ne dorim să o repetăm ori de cate ori ASproAS și Centrul de Formare și Evaluare în Asistența Socială ne va solicita implicarea.
Menționăm că ora de asistență socială este un proiect inițiat și finanțat de către ASproAS și Centrul de Formare și Evaluare în Asistența Socială (CFCECAS) cu scopul de a promova serviciile sociale, dr și de a oferi suportul asistentului social elevilor din școli și licee. De asemenea, un alt rol foarte important pe care îl are ora de asistență socială în școli și licee este acela că elevilor li se oferă oportunitatea de a cunoaște și înțeleage, prin intermediul nostru, profilul profesional al asistentului social și rolul serviciilor sociale profesionalizate, care au menirea de a oferi sprijin persoanelor sau grupurilor de persoane, care se confruntă cu vulnerabilități, riscuri sau probleme sociale.
Un prim obiectiv al orei de asistență socială este acela de a aduce la cunoștință elevilor problemele contextului social în care trăim și pentru care ei pot solicita ghidare, susținere, informare și consiliere din partea asistentului social; să înțeleagă ce tip de suport pot primi, care sunt serviciile sociale și unde sunt localizate acestea pentru a fi accesate cu ușurință. Un alt aspect foarte important de transmis, prin intermediul orei de asistență socială, este legat de faptul că asistentul social este un specialist, cu studii superioare în asistența socială și cu abilități multiple în determinarea schimbării sociale în bine. Aria de desfășurare profesională a asistentului social este destul de extinsă și cuprinde DGASPC-urile și Serviciile publice de asistență socială, spitalele și departamentele de urgență din spitale, școlile, școlile speciale, primăriile, grădinițele și grădinițele speciale, centrele de zi, centrele pentru protecția copilului, ONG-urile etc.
„Mulțumim studenților Facultății de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” din Iași, cursanților specializării Teologie Ortodoxă Asistență Socială pentru implicare, pentru timpul acordat și profesionalismul de care au dat dovadă, mulțumim ASproAs și Centrului de Formare și Evaluare în Asistența Socială. Alese mulțumiri aducem doamnei conf. univ. dr. Ana Rădulescu, Director General al ASproAS și Vice Președinte European al IFSW (Federația Internațională a Asistenților Sociali), pentru încrederea acordată”. (Lect. univ. dr. Polixenia Nistor)