În contextul în care cultura reprezintă elementul de comuniune, vineri, 8 decembrie, elevi și cadre didactice de la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi au luat parte la o întâlnire de suflet cu elevi și cadre didactice de la Gimnaziul din Probotești – Raionul Cernăuți, Regiunea Cernăuți, în cadrul unui proiect, sugestiv intitulat: „Cultură și credință fără granițe”.
Coordonată de pr. prof. Teodor-Cătălin Budacă și desfășurată cu susținerea părintelui director, pr. prof. Petru-Georgel Chichioacă, activitatea intitulată „Cultură și credință fără granițe” face parte dintr-o serie de activități educative concepute, organizate și desfășurate în cadrul acestui proiect de suflet pentru cele două unități de învățământ partenere.
Scopul acestui proiect este formarea, dezvoltarea deprinderilor de literație ale elevilor, stimularea interesului pentru lecturile de calitate, purtătoare ale mesajului valorii autentice, formarea și dezvoltarea aptitudinilor literare.
Tema aceasta, extrem de actuală, ne îndeamnă să nu fim indiferenți la problemele care există atât de aproape de noi și să milităm pentru rezolvarea acestora prin metode pașnice.
Activitatea a debutat în Sala de festivități a Seminarului din Dorohoi cu un scurt moment literar-artistic, pregătit cu minuțiozitate și prezentat cu devotament, de către tineri inimoși de la cele două unități de învățământ, tineri însetați de cunoaștere, dornici de redescoperire, iubitori de frumos, îndrumați, cu dăruire de prof. Răzvan-Gabriel Sarafim, prof. Cristina Ignat, prof. Tatiana Tutunaru-Bârzu, prof. Lilea Costea (director interimar al Școlii din Probotești) și prof. Sorina Ioniță.
După momentele de poezii și cântece patriotice, cântări psaltice, bizantine și colinde, activitatea a continuat cu vizitarea „școlii de la răscruci”. Pașii s-au îndreptat, apoi, către Muzeul „George Enescu” și Muzeul de Științe ale Naturii din Dorohoi.
Activitatea s-a dovedit deosebit de interesantă, interactivă, constructivă, feedback-ul general fiind acela că merită dezvoltată și promovată în procesul instructiv-educativ, cu atât mai mult cu cât se vorbește, în ultima perioadă, despre problema crizei învățământului, a școlii, a educației, a pregătirii tinerilor ca viitori specialiști pentru diverse domenii de activitate.