Căsătoria dintre bărbat și femeie este un act creator. Dumnezeu l-a creat pe om și fiecare nouă unire în căsătorie a bărbatului cu femeia, a femeii cu bărbatul, este un act creator. Reînnoim actul creației. Dumnezeu ne creează atunci; devenim altă realitate decât băiatul și fata dinainte de căsătorie.
De ce să mergem la Referendum? Ca să votăm. Să ne exprimăm prin faptă și cuvânt atitudinea lăuntrică și convingerea minții și a inimii. Pentru mine votul din 6-7 octombrie, pentru modificarea Constituției în sensul precizării conținutului noțiunii de căsătorie, este un act terapeutic. Ne vindecăm mergând și votând.
[Aici puteți vedea înregistrarea video cu Maica Siluana]
În primul rând ne vindecăm duhovnicește, adică ne vindecăm relația noastră cu Dumnezeu. Relația noastră cu Dumnezeu de multe ori este limitată la aici și acum. Sigur că nu ne căsătorim cu binecuvântarea lui Dumnezeu fără a fi conștienți de relația noastră cu El. Dar aici, prin acest răspuns, noi intrăm în relație cu Dumnezeu care l-a făcut pe om. Intrăm în evenimentul creației, când Dumnezeu l-a făcut pe om bărbat și femeie și le-a poruncit ca iubirea lor să formeze un singur trup cu harul Lui și, deci, a instituit căsătoria. Căsătoria dintre bărbat și femeie este un act creator. Dumnezeu l-a creat pe om și fiecare nouă unire în căsătorie a bărbatului cu femeia, a femeii cu bărbatul, este un act creator. Reînnoim actul creației. Dumnezeu ne creează atunci; devenim altă realitate decât băiatul și fata dinainte de căsătorie.
În același timp, acest vot ne vindecă duhovnicește și în sensul că ne pocăim. În momentul în care eu votez pentru ca această căsătorie să fie așa cum a făcut-o Dumnezeu, recunosc că eu, că noi toți, am călcat rânduiala sfântă a vieții în familie, a modului de a ne căsători; de la cei care sunt foarte credincioși și își risipesc atenția în timpul Sfintei Cununii pe alte amănunte până la cei care consideră că e suficient că sunt bărbați și femeie și n-au nevoie de binecuvântarea lui Dumnezeu. În momentul în care noi intrăm în relație cu actul creator al omului, noi ne pocăim pentru tot ce am greșit noi ca oameni și în calitatea noastră de credincioși, de s-a ajuns la această tulburare, la această anormalitate care se propune și se impune ca fiind normală, căsătoria între persoane de același sex, de același gen. Fără rugăciune și pocăință votul meu nu va fi întreg pentru că mulți spun că le este greu să meargă să voteze pentru familie odată ce familia tradițională a rănit atât de mult copiii, s-a rănit atât de mult; iată, sunt oameni care divorțează, oameni care abuzează copiii fizic, emoțional, ba chiar și mai rău, și că a vota la fel înseamnă a vota o anomalie. Cineva spunea: „Nu o să se modifice nimic în familie prin acest vot”. Bine ar fi să nu se modifice și, într-adevăr, ce dorim noi este să nu se modifice structural, fundamental. În rest, faptul că noi suntem păcătoși, că ne abatem de la normalitate, de la sfințenia Căsătoriei este păcatul care ne este dăruit de Dumnezeu prin libertate. Dumnezeu ne-a făcut liberi. Nicio lege, nicio constituție, nici voia lui Dumnezeu, nici creația, nu-l oprește pe om să fie liber și să spună nu lui Dumnezeu, nu căsătoriei, nu relației normale, firești, dintre bărbat și femeie. Deci această libertate rămâne pentru toată lumea. Dar noi, care mergem la vot și vrem să aderăm la voia lui Dumnezeu, ne pocăim pentru că prin viața noastră necreștinească, prin modul nostru de a fi în familie am stârnit împotriviri în fața unor oameni, care mulți dintre ei sunt oameni de bine, gândesc bine, dau exemple bune.
Un alt aspect terapeutic al votului este acela că ne vindecăm modul de a privi relațiile de prietenie și de prețuire. Cineva îmi spunea că nu poate să meargă la acest vot pentru că are prieteni foarte buni homosexuali, care sunt oameni de foarte bună calitate, nu merg la paradă gay, sunt oameni intelectuali, cu integritate morală și că asta ar însemna să voteze împotriva lor. Acest vot nu este împotriva unor persoane, ci este un vot pentru căsătorie și, categoric, este un vot împotriva păcatului. Acești oameni de bine, în fața lui Dumnezeu, dacă au făcut binele și trăiesc binele vor primi ceea ce dă Dumnezeu atunci când facem binele, și din partea noastră prețuire și apreciere. Dar aceasta nu este un motiv să acceptăm căsătoria lor. Sunt oameni de știință, oameni de cultură, oameni de toate zilele; Dumnezeu știe de ce au căzut în această... Dar ea trebuie privită diferit, ca nefăcut de Dumnezeu și ca rod al dragostei lui Dumnezeu, răbdării lui Dumnezeu, Care îl așteaptă pe om să se întoarcă și să fie sfânt.
Instituționalizarea căsătoriei între persoane de același gen l-ar desființa pe cel care se consideră homosexual. Demnitatea lui ar fi desființată pentru că el ar fi fixat într-o categorie juridică și scos din condiția umană care înseamnă libertatea de a-mi reveni, libertatea de a mă întoarce la Dumnezeu. Așa cum noi ne-am străduit să nu se legalizeze prostituția. Și ei ne întreabă ironic: „Și nu mai sunt prostituate?”. Ba da, dar ea se știe că este anormală, știe că face un păcat și este demnă în sufletul ei. Ea oricând poate să renunțe la acest comportament și la acest păcat. Nu este prostituată prin definiție. Așa și aici. Deci, să avem grijă ca să respectăm libertatea persoanei care poate oricând să se întoarcă la normalitate și la Dumnezeu.
În același timp ne vindecăm prin acest vot și din punct de vedere social. Prea am devenit amorfi. Dacă cineva zice ceva, noi îl lăsăm să zică. Nu suntem de acord, dar nu ne exprimăm punctul de vedere, nu luăm atitudine. Or, această atitudine pe care au luat-o Biserica și oamenii credincioși și oamenii care doresc, încă, o viață normală și se păzesc de consecințele anormale care ne pândesc dacă deraiem aici. Mie îmi arată că este un act terapeutic prin care se lucrează de câțiva ani, și am fost foarte bucuroasă atunci când Senatul a aprobat Referendumul. Îmi era frică. M-am rugat cu lacrimi. Îmi era frică pentru că atât se vorbește de corupție și de stricăciune, și am plâns de bucurie când am văzut că acolo sunt, totuși, oameni care au încă legătura vie cu Dumnezeu și cu normalitatea.
Precizez: Nu votăm împotriva nimănui, dar urâm păcatul și ne rugăm cu lacrimi și din toată inima ca toți să ne eliberăm de păcat ca să putem să-i spunem da lui Dumnezeu prin toată viața noastră. Votul din octombrie va fi un da spus lui Dumnezeu. Primul da, apoi ne așteaptă acel lung șir de da pe care suntem datori să-l spunem lui Dumnezeu ca să ducem o viață plăcută lui. Așa să ne ajute Dumnezeu.